Félelem a fogorvostól

Miért félünk a fogorvosnál és hogyan lehet leküzdeni a fogorvostól való félelmet?

A félelem a születés után alakul ki bennünk. Félhetünk az ismeretlentől, mert nem tudjuk, mit tartogat számunkra, de mégis leginkább az ismert dolgoktól tartunk, mert a megismeréskor szerzett kellemetlen, esetleg fájó tapasztalatokból már tudjuk, hogy a ránk váró esemény rosszat jelent számunkra.

Félelem a fogorvostól

A szülők fogfájásból szenvedő gyermeküknek mielőtt elviszik fogorvoshoz megígérik, hogy nem fog fájni a beavatkozás. A gyerek nagy várakozással néz elébe a megígérteknek, de sajnos a rendelőben elszenvedett fájdalom után becsapva érzi magát. Egy életre megjegyezte a fájdalmat, a kellemetlen környezetet, a fehér köpenyt, a lámpát, a fúró hangját, a szorongást. Ezért nagyon fontos, hogy az első élmény pozitív legyen!

Hogyan lehet leküzdeni a félelmet a fogorvostól?

• Fontos, hogy elmenjünk szűrővizsgálatra!
  • Konzultáció alkalmával lehetőleg csak beszélgessünk a választott fogorvossal, akiről előzőleg igyekezzünk több információt is begyűjteni, esetleg mások tapasztalataira is támaszkodhatunk.
  • Első alkalommal csak rövid ellátást válasszunk, így a kudarc esélye is kicsi!
  • Ha az előző alkalom tapasztalatai pozitívak voltak, legközelebb már bátrabban indulunk a rendelőbe.
  • Használjuk ki felbátorodásunk és vállaljunk be hosszabb, bonyolultabb beavatkozást. Fontos a fokozatosság!
  • Ha nagyon rettegünk, bevehetünk előtte egy nyugtató tablettát. ( Ne fájdalomcsillapítót!)

A bátorságot nem elég megszerezni, meg is kell tartani azzal, hogy a jövőben rendszeresen eljárunk fogászatra, így a beavatkozások is kisebbek, rövidebbek és valóban fájdalmatlanok lesznek. végül kialakulhat bennünk a „ Nem félek a fogorvostól!” kép, hiszen időről időre megerősítést nyer a „De hiszen ez nem is fáj!” reflex.