Gyökérkezelés

A gyökérkezelés a károsodott fog megmentését célozza meg. Egyik oka, ha a fogszuvasodás már annyira előrehaladott, hogy eléri vagy megközelíti a fog belsejében lévő ereket és idegeket tartalmaző pulpakamrát és így fogbélgyulladás alakul ki. Ezt a fog érzékenysége, lüktető fogfájás, esetleg arcduzzanat kíséri. A másik ok, amiért a fogat gyakran gyökérkezelni kell, ha az egyébként egészséges fog elhal, például trauma éri, vagy előrehaladott fogágybetegség esetén, amikor nem fedi megfelelő mennyiségű csaont a fogágyban a fogakat. Mindkét esetben megszűnik a fog vérkeringése, a vér nem tudja elszállítani a baktériumokat, ezek elszaporodnak és további gyulladást, úgynevezett gócot okozhatnak.

Gyökérkezelés menete

Bármilyen okból is végezzük a gyökérkezelést az eljárás minden esetben hasonló:

A fog érzéstelenítése után a szuvas részeket eltávolítjuk fúróval. Steril tűkkel feltágítjuk a gyökércsatornákat, eltávolítjuk az itt futó ér- idegképleteket. Fertőtlenítőszeres átöblítést végzünk, ezután kiszárítjuk a csatornát, majd speciális gyökértömő anyagot rakunk abba.

Előfordulhat, hogy a gyökérkezelés után a fog 1-2 napig még érzékeny, vagy ráharapásra érzékeny, de ez már nem jelent lüktető, éles fájdalmat, ugyanis a gyökércsúcs körüli terület gyulladása nem szűnik meg egyik pillanatról a másikra.

A nagy felületen tömött fogakat a gyökérkezelés után érdemes koronával borítani, mivel a fogak élettelenné, így idővel törékennyé válnak.

Gyökérkezelés előtt

A páciens nem megfelelően elkészített gyökértöméssel érkezett a rendelőnkbe, amely nem csúcsig érő és nem falálló, ezáltal nem zár hermetikusan. A baktériumok átjutása lehetséges a gyökércsúcsi területre, mely gyulladást okoz.

Gyökérkezelés után

A szakma szabályainak megfelelően általunk elkészített falálló és csúcsig érő gyökértömés, mely tökéletesen lezárja a gyökércsúcshoz vezető utat és ezzel megakadályozza a baktériumok átjutását.